timajos-go-suriname.reismee.nl

Dag 2 Paramaribo

Het is wat bewolkt als we wakker worden.
We hebben geen zin in een gedateerd ontbijt, dus vragen aan John en Lloyd waar de dichtsbijzijnde tent is waar we lekker brood kunnen kopen.
Ze verwijzen ons naar Tulip een grote supermarkt in de buurt, waar we op de fiets heen kunnen. We moeten dan wel door een stukje bos. Dat vinden wij niet erg.
Al snel zitten we op de fiets richtig Tulip. We fietsen door het bos wat aan de dierentuin grenst. Je hoort de apen en andere dierengeluiden.
In het bos roep ik nog naar Tim dat hij moet uitkijken dat er geen spin uit de boom valt, waardoor Tim een stukje sneller gaat fietsen. ( en ik ook)
We draaien vanuit het bos de weg op en na zo'n 50 meter zie ik m : mijn grootste nachtmerrie, die ik hier niet wilde zien. EEN SPIN gil ik keihard. Waar roept Joost en ik kan alleen maar gillen en wijzen. Joost roept : gaaf en draait terug, geeft zijn fiets aan tim, die ook lichtelijk in paniek is en liever niet te dicht op dat ding staat. Joost maakt een foto en ik houd gepast afstand en sta met kippenvel om me heen te kijken of er niet nog meer van die krengen in de buurt zijn toevallig.
Gelukkig niet en al bijkomend fietsen we verder.
De supermarkt vinden we al gauw en we eten ter plekke een lekker broodje.
In de supermarkt zelf kijken we ons ogen uit. Onze Deen is hier niets bij. Wat een keuze, niet normaal. Lijkt wel een AH XL maar dan nog groter. Dat had ik hier niet verwacht. En alles hebben ze, zelf drop, heksenkaas, chocomel. Veel nederlandse merken ook. Wel is het duur. Waarschijnlijk omdat het allemaal geimporteerd wordt.
We slaan van alles in en fietsen weer terug naar het appartement. Door het bos fietsen Tim en ik 3 x zo hard, hahahaha.
De rest van de middag zitten we lekker op ons terras en zwemmen we wat en zitten we nog even lekker in de jaccuzi die ze hier ook hebben. Heerlijk.
In de avond laten we ons door de taxi naar een warung brengen, waar we heerlijke nasi en bami eten.
Weer terug maken we ons klaar voor de tocht naar de jungle. Morgenochtend om 9 uur worden we opgehaald en begint het echte avontuur. Ik weet niet of we daar internet hebben, maar anders lezen jullie het als we terugkomen.
Ik lees nog snel even wat we mee moeten nemen en hee er staat ook een lijstje van dieren die we kunnen spotten: mmmmmmmmmmmmmmm
kapucijnapen, luiaard, leguaan, ijsvogel, toekan, groene papagaai, tapir, kaaiman, anaconda, goliath vogelspin, waaaaaaaaaaaahhhhhh.
Vooral die laatste 2 of eigenlijk 3, maar toch liever een kaaiman van 2 meter dan die spin. Brrrrrrrrrrrrrr. Net even opgezocht op internet. De goliath vogelspin is de grootste spin ter wereld. De foto's die ik erbij zag.........kijk zelf maar even via google. Ik hoop echt dat we die in ieder geval niet gaan spotten!!!!






Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!